Wednesday 29 December 2010

[Saga] Prins och hans prinsessa

Det är min första gång att skriva en fantasy. Jag hoppas att ni tycker om den.
-------------------------------------------------------
  Prins och hans prinsessa
-------------------------------------------------------
Det fanns en pojke som hette Prins för 1,000 år sedan. Prins bodde i en by som bara hade 88 invårare. De bodde i ett hemträd som alla byggde tillsammans. De brukade städa deras hus två gånger om året.

Prins var väldigt smart och han hade många djurkompisar och träffade hans kompisar varje dag. Ibland körde han en grisvagn och ibland lekte han med ett kottespel med de vargarna. Han tyckte om att duscha i en vattenfall. Vilken lyx! Hans favorita mat var citronfläsk och svampsoppa.

Prins kände sig fortfarande uttråknad. På en solig dag fick han en tidning från en fladdermus som han använde som en brevbärare. En nyhet sade att det skulle vara ett stort bröllop i ett annat land som låg 10,000 mil bort.


Prins ville se den vakra prinsessan, så han bokade en biljett och flög med en drake dit. Draken flög och flög. När han väntade på sin anslutning i skogen hörde han en flicka gråta.

Gråt inte, lilla flicka. Hur kan jag hjälpa dig? frågade Prins. Jag ska ha ett bröllop i helgen och välja min brudgum, men huvudrätten till bröllopsmiddagen ska vara svampsoppa som jag inte tycker om. svarade flickan.

Inget problem. Jag kan hjälpa till. sade Prins. Prins plockade svamp från marken och lagade svampsoppa med fårmjölk. Flickan åt svampsoppan och tyckte den var god.

Tack så mycket, Prins! Jag gillar soppan mycket och jag vill välja dig som min brudgum för att jag är faktiskt en prinsessa som ska gifta mig i helgen.

Vilken tur! Prins var väldigt glad.
Prins och hans prinsessa levde lyckliga i alla sina dagar.

==============slut================

bildkälla: crestock.com och speja.blogg.se

No comments:

Post a Comment